A Mono, Poly, PERC és Dual napelemes modulok összehasonlítása valós feltételek mellett.
* This is a field test and the results are specific for this installation on this location please research which is the best solution for your own situation as the results can be different based on environmental influences.
Total solar yield as of 27/03/2023 when the results were reset:
Mono: 9158 kWh
Split-cell: 9511 kWh
Poly: 9113 kWh
Perc: 9471 kWh
Perc-east: 1970 kWh
Perc-west: 1730 kWh
Népszerű vagy fagyasztott termékek kiszállítása során zökkenőmentes áramellátást igényel, hogy az útra figyelhessen, és közben az étel tökéletesen hűtve legyen fogyasztásra. Egyre több városban írják elő, hogy parkolás közben a motort le kell állítani, míg egyes városok megtiltják a zajos generátorok használatát a városközpontban. Ilyen esetben a számos gyártó által kínált elektromos készenléti opció a megoldás. Amikor a motort leállítják, a hűtőberendezés az üzemi akkumulátorból kap áramellátást, hogy az áru hideg maradjon.
A Victron Energy moduláris elemek biztosítják, hogy a hűtési szakemberek olyan komplett rendszert állítsanak össze, amely pontosan megfelel a műszaki előírásoknak és a költségvetésnek. A mindent magába foglaló egyetlen márkával való együttműködés előnye az, hogy egyetlen ügyintézőnk van a frissítésekhez vagy bármilyen felmerülő ritka eset megoldásához. A Victron Energy szakembereinek világméretű hálózata 45 év tapasztalattal rendelkezik, és készen áll arra, hogy az Ön előtt álló kihívásokat olyan masszív megoldásokká alakítsa, amelyek az ismeretanyagunkat az Ön javára fordítják.
A hűtendő térfogattól függően a hűtőberendezések gyártói különböző lehetőségeket kínálnak. Kisebb teherjárművek DC (12/24V) hűtésen alapuló, villamos készenléti módban működő hűtőberendezéseket tartalmaznak. Nagyobb teherjárművek vagy pótkocsik már AC (110/230 V) hűtésre építenek, a nagy teljesítményű fogyasztókkal járó vezetékezési bonyodalmak miatt.
A példában tételezzük fel, hogy a Mercedes Sprinter teherjárműben használt átlagos méretű DC hűtési rendszert tervezzük meg.
A napi energiafogyasztást az összes fogyasztó és azok napi üzemidejének szorzatából számítjuk ki: 750 W x 2,5 óra készenléti üzem az akkumulátorról. A csúcsteljesítmény kiszámításához adjuk össze az egyidejűleg használt fogyasztók wattos teljesítményét.
Alább találja a főbb tervezési szempontokat magyarázattal ellátva. Mérnökeink ajánlásait a kérdésekre kattintva olvashatja.
Kezeljen minden kihívást az (intelligens) generátoroknak, az indító és üzemi (lítium vagy savas ólom) akkumulátoroknak a DC-DC töltőink, akkumulátor-összekapcsolóink vagy intelligens BMS-termékeink széles választékával történő kombinálásával. Megoldásainkat kifejezetten járművekhez terveztük, és ügyeltünk rá, hogy mind a savas-ólom, mind a lítium akkumulátorok megfelelően kisüthetők és tölthetők legyenek az (intelligens) generátor(ok) vagy az akkumulátorok károsodása nélkül.
A két eltérő méretű generátorból származó áram korlátozása a lítium akkumulátor maximális töltőárama túllépésének elkerülése érdekében.
A lítium gyorstöltési jellemzőinek köszönhetően a kiválasztott lítium akkumulátor ajánlott folyamatos töltőárama 100 amper (max. 400 A, de az élettartam érdekében az adatlap 100 A-t ajánl). A Mercedes mérnökei azt ajánlják, hogy legfeljebb 50 % folyamatos töltőáramot vételezzen a 80 A-es intelligens generátorból, ami így biztonságosan 40 ampert adna, ez pedig nem elegendő az akkumulátor teljes töltőáram-lehetőségének kiaknázására. Az adott motorhoz egyedül illeszkedő nagy teljesítményű generátor egy szabályozatlan generátor volt, amelynek névleges árama 180 amper. A túlterhelés elkerülése érdekében ismét csak 50 %-ot használunk ki folyamatosan, így a második generátor biztosítja a teljes 130 amperes töltéshez szükséges áramot, amely elegendő az indító akkumulátor és az üzemi akkumulátor egyidejű töltéséhez.
A motor generátora: 40 amper (80 A/2)
A második generátor: 90 amper (180 A/2)
Összes töltési kapacitás: 130 amper
Áramhatárolást kell alkalmazni, hogy a lítium akkumulátor ajánlott töltőárama (100 A) és a generátor árama ne kerüljön túllépésre.
2 x Orion-Tr 12/12-18: Az üzemi akkumulátornak a motor alapfelszereltségű generátorral való töltéséhez ez a professzionális ’akkumulátorról akkumulátorra’ DC-DC töltő stabil töltőáramot igényel az intelligens generátortól. Valójában két Orion van párhuzamosan kapcsolva a 40 amper töltőáram biztosítása érdekében, amely közvetlenül az üzemi akkumulátorra jut a Smart BMS áramhatárolón keresztül.
A két generátorból származó áramot az akkumulátor biztonságos tartományában kell tartani (áramhatárolás szükséges) a maximális töltési lehetőség kiaknázása – ugyanakkor a túllépésének elkerülése – érdekében:
BMS 12/200 akkumulátorkezelő rendszer: az össz töltőáram korlátozása (és a nagy teljesítményű generátortól való védelme) érdekében és a lítium akkumulátor túltöltéstől és mélykisütéstől való megóvása érdekében ez a kompakt és masszív megoldás a tökéletes választás a legfeljebb 200 A-es terhelésnél. Az eszköz egy akkumulátorkezelő rendszerből, egy áramhatárolóból, egy akkumulátor-összekapcsolóból és egy BatteryProtect készülékből áll. Ez megfelelően felügyeli, valamint gyorsan és hatékonyan tölti a lítium akkumulátort. A töltőáramot a generátor kimeneti értékeinek megfelelő biztonságos tartományban tartja, ami megakadályozza a generátor túlmelegedését vagy idő előtti elhasználódását, de az akkumulátor mélykisütését is.
Hogyan lesz rendszertervezési szempontokból masszív rendszer?
A járművek és hajók olyan motorral vagy motorokkal vannak ellátva, amelyek a mozgáshoz szükséges energiát állítják elő, ugyanakkor generátorokkal villamos energiát is termelnek. A generátorok mechanikai energiából állítanak elő egyenfeszültséget (DC), amelyet akkumulátorokban tárolnak vagy DC-berendezések közvetlen ellátására használnak.
A kisebb motorokhoz általában kisebb generátorok tartoznak, míg a nagyobb motorokhoz nagyobb generátorok, de nagyobb leadott áram eléréséhez sok esetben (további) nagy teljesítményű generátorok is. Számos – különösen az Euro 4/5 motorokkal szerelt – járműben intelligens (változó feszültségű) generátorok vannak, amelyek a jármű üzemi feltételeinek függvényében szabályozzák a leadott feszültséget és áramot. Ezáltal másodlagos akkumulátor használható szintre töltésére nem alkalmasak. A lítium üzemi akkumulátorok jelentős terhelést róhatnak a motor generátorára, amit többnyire védeni kell túlmelegedés vagy idő előtti elhasználódás ellen.
A Victron Energy a generátorok és üzemi akkumulátorok minden típusához a megoldások széles választékát kínálja, így bármely generátor bármely akkumulátorhoz csatlakoztatható – a generátor vagy az akkumulátor károsodása nélkül. További információért tekintse meg adatlapjainkat. A gyártói dokumentációban nézze meg, hogy a generátor milyen áramot képes leadni. Lítium üzemi akkumulátorok és hagyományos vagy intelligens generátorok esetén javasoljuk, hogy a generátor túlterhelésének elkerülése érdekében a generátor névleges leadott áramának 50 %-ával számoljon.
Összes DC-DC töltőnk megtekintése Összes akkumulátor-összekapcsolónk megtekintése Az összes (intelligens) BMS-opciónk megtekintéseBattery management systems take excellent care of Lithium batteries, protecting the individual cells of LiFePO4 batteries against over voltage, under voltage and over temperature and will shut down or reduce charging (VE.Bus products only) or disconnect the loads when this occurs.
Victron Energy offers several BMS options, in general the VE.Bus BMS and smallBMS signal separate devices to disconnect the charging (Cyrix-Li, DC-DC chargers) or disconnect the loads (BatteryProtect), the other (Smart) BMS versions are designed for vehicles or boats and offer more ‘all-in one’ functionalities.
Összes akkumulátorkezelő rendszerünk megtekintéseAz akkumulátor-felügyelő olyan, mint az akkumulátorhoz rendelt „üzemanyagszint-mérő”. Rögzíti, hogy mennyi energia került fogyasztásra és töltésre. Az akkumulátor-felügyelő kiszámítja a töltés szintjét, a fennmaradó kapacitást és a lemerülésig hátralevő időt. Az akkumulátor feszültsége nem ad pontos képet arról, hogy mennyire van tele az akkumulátor (különösen nem terhelés mellett). Az akkumulátor-felügyelő viszont mindezt biztosítja.
A Victron Energy akkumulátor-felügyelők nyomon követik az előzményadatokat – így a töltési ciklusok számát, a legmélyebb kisütést, a legnagyobb feszültséget, a legkisebb feszültséget, és így tovább. Figyelmeztet a kritikus körülményekre, például az alacsony feszültségre vagy az alacsony töltésre, és akár a teljes tápegységet is lekapcsolhatja a drága akkumulátorok károsodásának elkerülése érdekében, vagy éppen elindíthat egy generátort.
A Victron kijelzővel vagy anélkül kínál akkumulátor-felügyelőket, ahol az intelligens változatok esetében a VictronConnect alkalmazással részletes adatokat kérhet le és módosíthatja a beállításokat. Összes akkumulátor-felügyelőnk megtekintése
A BatteryProtect akkumulátor-védő lekapcsolja az akkumulátorról a nem létfontosságú fogyasztókat, mielőtt egy előre beállított szint alá lemerülne az akkumulátor (a teljes kisütés károsítaná az akkumulátort), vagy mielőtt nem maradna elegendő energia a motorindításhoz.
A Victron Energy BatteryProtect eszköze ennél többet is tud. A beépített lekapcsolási késleltetések biztosítják, hogy a létfontosságú elektronika ne kapcsolódjon le véletlenül, pl. amikor a motor indítása rövid feszültségesést okoz. Automatikusan visszakapcsol mindent, amikor az akkumulátor kellően fel van töltve.
A BatteryProtect távkapcsolóval is rendelkezik, így BMS vagy kapcsoló segítségével be- és kikapcsolható. Az intelligens verzió a VictronConnect alkalmazással programozható.
A DC-DC átalakítók vagy akkumulátor-akkumulátor töltők (beépített töltési algoritmussal rendelkező átalakítók) kettős akkumulátoros rendszerekben használatosak, ahol az (intelligens) generátor és az indítóakkumulátor az (azonos vagy eltérő feszültségű) üzemi akkumulátorral van kombinálva ez utóbbi töltése céljából. Saját akkumulátorral rendelkező (pl. orrsugaras propellerek) vagy az üzemi akkumulátortól eltérő feszültségű alkalmazások töltésére is használhatók.
A legtöbb DC-DC töltő egyaránt használható 12 V-os és 24 V-os rendszerekben, mind savas ólomakkumulátorokhoz, mint lítium akkumulátorokhoz. Egyes DC-DC töltők a kimeneti áram növelése érdekében párhuzamosan kapcsolhatók. A DC-DC töltők tökéletes és biztonságos megoldást jelentenek lítium-akkumulátortelepek (vagy akár savas ólomakkumulátorok) intelligens generátorról való töltéséhez.
Lítium akkumulátorok töltése a generátorról
A legtöbb generátor közvetlenül nem csatlakozhat lítium akkumulátorokhoz. A lítium akkumulátorok több áramot igényelnek, mint amit a generátor biztosítani tud, ami a generátor maradandó károsodáshoz vezethet. A generátor károsodásának elkerülése érdekében az áramkorlátozás az egyik lehetőség a generátor biztonságos tartományában való működéshez.
A Victron több megoldást is kínál a probléma megoldására, amelyek közül az egyiket a DC-DC átalakítók jelentik:
Az egyenfeszültségű (DC) berendezések közvetlenül az akkumulátorokból érkező energiával üzemelnek. Különösen járművek és hajók rendelkeznek (számos) DC-berendezéssel (vezérlőszekrények, világítás, navigációs berendezések, autopilot, mélységmérők stb.).
Egyes kisebb szigetüzemű rendszerek is képesek kizárólag egyenfeszültségről üzemelni, pl. lámpák, TV, hűtőszekrény. Nagyobb rendszerekben AC és DC fogyasztók vegyesen fordulnak elő.
Minden esetben fontos az akkumulátor túlzott kisütés elleni védelme, amihez a Victron a ’BatteryProtect’ eszközt kínálja.
Az üzemi akkumulátor energiát tárol a rendszer fogyasztói számára, így önálló energiát biztosít azokra a pillanatokra, amikor bemenő energiaforrások nem (teljes körűen) állnak rendelkezésre.
Victron Energy professzionális teljesítményre, megbízhatóságra és hosszú élettartamra tervezett számos akkumulátor-technológiát kínál a legnagyobb igénybevételt támasztó környezetek számára. Mindegyike az egész világra szóló 2 éves garanciával kerül forgalomba, és adatlapjaink hű képet adnak a teljesítményről és a várható élettartamtól, így menet közben nem jelentkeznek meglepetésszerű beruházások.
Számos technológia közül lehet választani, azonban az alapvető választás a savas-ólom és a lítium között történik, ami főként a teljesítménnyel, a ciklusonkénti költséggel és a fizikai jellemzőkkel (méret/tömeg) kapcsolatos elvárásoktól függ.
|
|
Az üzemi akkumulátor energiát tárol a rendszer fogyasztói számára, így önálló energiát biztosít azokra a pillanatokra, amikor bemenő energiaforrások nem (teljes körűen) állnak rendelkezésre.
Victron Energy professzionális teljesítményre, megbízhatóságra és hosszú élettartamra tervezett számos akkumulátor-technológiát kínál a legnagyobb igénybevételt támasztó környezetek számára. Mindegyike az egész világra szóló 2 éves garanciával kerül forgalomba, és adatlapjaink hű képet adnak a teljesítményről és a várható élettartamtól, így menet közben nem jelentkeznek meglepetésszerű beruházások.
Számos technológia közül lehet választani, azonban az alapvető választás a savas-ólom és a lítium között történik, ami főként a teljesítménnyel, a ciklusonkénti költséggel és a fizikai jellemzőkkel (méret/tömeg) kapcsolatos elvárásoktól függ.
|
|
Az indító akkumulátorokra a motor indításához van szükség. Ezek az akkumulátorok nagy kisülési áramot viselnek el, és az üzemi akkumulátorokhoz képest eltérő technológiával készülnek. Az indító akkumulátor véletlen lemerítésének elkerülése érdekében mindig le kell választani az üzemi akkumulátorokról. A Victron Energy számos megoldást kínál az egyes rendszerekhez.
Victron Energy számos akkumulátor-összekapcsolót kínál. Az indító és az üzemi akkumulátor biztonságos összekapcsolásának további átfogó módjai is kaphatók, így akkumulátor-összekapcsoló BMS-hez csatlakoztatása, all-in-one intelligens BMS-termékek vagy DC-DC töltők. Ezek az opciók egyéb vezérlési és konfigurációs lehetőségeket is kínálhatnak, különösen a nem szabályozott generátorok túlmelegedés elleni, valamint a lítium akkumulátorok mélykisütés és túltöltés elleni védelmére.
Összes akkumulátor-összekapcsolónk megtekintése Összes DC-DC töltőnk megtekintése Az összes (intelligens) BMS-opciónk megtekintéseA Victron Energy összes intelligens terméke egy kézből felügyelhető és vezérelhető. Csatlakoztassa a VictronConnect alkalmazást Bluetooth-on keresztül és máris közvetlenül hozzáfér rendszerének teljesítményadataihoz. Többek között könnyedén módosíthatja a beállításokat, be- és kikapcsolhatja az eszközöket.
VE.Direct porttal ellátott nem intelligens eszközök is intelligenssé tehetők VE.Direct Bluetooth Smart dongle
Ezáltal lehetőség nyílik a rendszer távoli felügyeletére és vezérlésére. A VictronConnect távvezérlési funkciói biztosítják, hogy a VE.Direct interfésszel ellátott Victron-termékek távolról elérhetők legyenek GX-termékkel, a VRM online portálon keresztül. Ez a hatékony szolgáltatás lehetővé teszi a termék teljes körű konfigurálását és felügyeletét a VictronConnect alkalmazással a világ bármely pontjáról. A felhasználói felület ugyanazt a megjelenést biztosítja, mintha a termékek helyben csatlakoznának Bluetooth vagy USB-portra kötött VE.Direct interfész segítségével.
Tekintse meg, hogy mit tud a VictronConnect alkalmazás Tekintse meg a GX-eszközeinketA Victron helyi szakembereinek jól bevált globális hálózata el van kötelezve, hogy megtalálja az optimális megoldást az Ön kihívására.
A Victron számára alapvetően fontos, hogy ügyfeleinket gyorsan és szakszerűen kiszolgáljuk és támogassuk. Ezért a Victron szakembereinek globális hálózata a legmagasabb szintű technikai tudást gyűjtötte össze és el van kötelezve arra, hogy a javításokat a lehető leggyorsabban elvégezzék.
Hogy indulhasson vagy folytathassa az útját, bárhová is tart.